Известие

Collapse
No announcement yet.

Гумички на клапани на 1.9 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Гумички на клапани на 1.9 jtd

    Здравейте колеги,честита Коледа на всички.
    Та на въпроса :може ли на 147 1.9 jtd да се сменят гумичките на клапаните без да се сваля главата.Едната ми Италиянка започна да хапва доста масълце,та викам да пробвам от гумичките пък натам каквото стане.Не можах да намеря тема за този двигател и за горене на масло та викам пак съм с каръка напред.
    Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
    Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
    Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

  • #2
    и как реши че е от там... огледай си турбината като за начало, също и семерингите
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
      и как реши че е от там... огледай си турбината като за начало, също и семерингите
      Семерингите защо?Течове няма отникъде.Турбината съм я свалял за ревизия април месец и е перфектна, няма луфтове.Откакто махнах маркуча за обезвъздушаване на картера от маркуча преди турбото, няма омасляване в нагнетателната част на турбото.
      Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
      Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
      Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

      Comment


      • #4
        Не е от гумички на клапаните.
        Върни си маркуча за картерните газове обратно и отдели повече време да си изчистиш масления сепаратор като за начало.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Не е от гумички на клапаните.
          Върни си маркуча за картерните газове обратно и отдели повече време да си изчистиш масления сепаратор като за начало.
          Свалях капака и го чистих с коресилин но не зная разглобява ли се.А между другото автомобила върви доста добре и разхода в града е перфектен - около 6.5 градско.
          Last edited by west421; d.m.y г., 19:58.
          Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
          Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
          Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

          Comment


          • #6
            Сепараторът не е на капака, а е черната кутия на двигателя от страната на купето.
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
              Сепараторът не е на капака, а е черната кутия на двигателя от страната на купето.
              Няма черна кутия отзад а маркуча тръгва от щуцер навит в блока на двигателя.
              Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
              Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
              Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

              Comment


              • #8
                От щуцер на главата, зад вакумпомпата маркуч отива на тройник, от който тръгват два маркача, към долната страна на блока, до щеката и нагоре, към въпросната кутия, която пък е захваната на шпилки за главата, но не помня колко е голяма при теб, щото там е и EGR-а при теб.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                  От щуцер на главата, зад вакумпомпата маркуч отива на тройник, от който тръгват два маркача, към долната страна на блока, до щеката и нагоре, към въпросната кутия, която пък е захваната на шпилки за главата, но не помня колко е голяма при теб, щото там е и EGR-а при теб.
                  От блока на двигателя,който е в явна връзка с картера, тръгва маркуч нагоре и влиза направо в капака на клапаните.От другата страна на капака на клапаните тръгва маркуч и влиза в смукателния на турбото .Няма черна кутия.
                  Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
                  Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
                  Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

                  Comment


                  • #10
                    Вероятно аз съм грешка заради стария мотор. Скоро не съм пипал по-новия и нямам спомени от неговата вентилация.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Кво стана с маслото? Гледам директно двигател търсиш!

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от андон.маслев Покажи съобщение
                        Кво стана с маслото? Гледам директно двигател търсиш!
                        Човек трябва да е подготвен отвсякъде.
                        Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
                        Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
                        Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

                        Comment


                        • #13
                          Ако си сигурен, че сепаратора в капака на лавата е идеално чист и харченето на маслото е било и преди премахване на маркуча от всмукателния тракт преди турбината, то причината е или в сегментите или от теч.

                          Успех.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Ако си сигурен, че сепаратора в капака на лавата е идеално чист и харченето на маслото е било и преди премахване на маркуча от всмукателния тракт преди турбината, то причината е или в сегментите или от теч.

                            Успех.
                            Благодаря ВО виж това: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...28202f40258bf1
                            Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
                            Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
                            Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

                            Comment


                            • #15
                              За много години на всичли с алфичките ! И да мина към колегата конкретно, няма как да ги смениш гумичките без да свалиш главата( сещам се за един начин, но според мене няма кой да ти се навие да се занимава) Сваляй главата, шлайфай я, сменяй гумичките, гарнитура и кажи на майстора да провери луфта на буталата.

                              И преди да правиш каквото и да било от смените, какво направи с този сепаратор. От темата във фиат форума разбирам че припушва синьо. Мойта беше така по баири и от време на време един гъст бял пушек и ако стоиш зад ауспоха ще те омаже с масло целия. Разглобих капака и останових, че сепаратор няма защото тлак-а от старото масло го беше запушил.

                              Мой съвет е да погледнеш първо това и тогава да мислиш да хвърляш 1000лв за ремонти и пак да гори и да пуши.

                              Весели празници !
                              Alfa Romeo 156 1.8 TS

                              Comment

                              Working...
                              X